Поради вчителям для поліпшення настрою
- Будьте оптимістами! Педагогіка - наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилентант).
- Не забувайте головного: діти - істоти парадоксальні (дорослі - теж).
- Якщо в тебе з'явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.
- Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "Доброго дня!", теж можна виховувати і піднімати собі настрій.
- Вмійте бути ледачими! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам'ятайте: думати про себе - ваш головний обов'язок.
Як уникнути неуспішності учнів?
- Створювати доброзичливу атмосферу в класі.
- Дозволити учням перед відповіддю біля дошки користуватися посібниками.
- Давати план відповіді, дозволяти користуватися планом, складеним удома.
- Допомагати сконцентрувати увагу на головних питаннях теми.
- Звертати увагу на типові помилки учнів.
- Підбадьорювати учнів при відповіді, створювати ситуацію успіху при поясненні нового матеріалу.
- Темп викладання нового матеріалу повинен бути доступним для "слабких" учнів.
Рекомендації вчителям із забезпечення засобів впливу
на учня щодо поліпшення його поведінки:
1. Пошук і знаходження шляхів підвищення мотивації до навчання у слабких учнів:- винагорода дітей за досить незначний прогрес під час навчальної діяльності, а не за досконалість в ній;
- активне заохочення в творчій діяльності, в спорті, в різних шкільних заходах тощо.
- дозволяти дітям брати участь у найважливіших справах школи, наділивши їх певною часткою відповідальності.
- не бажано розділяти учнів (шляхом оголошень оцінок чи розподілу по групах), бо діти позбавляються необхідної мотивації;
- корисно знаходити сильні сторони слабких учнів і хвалити їх за те, що їм вдається.
- розширювати позашкільні форми діяльності підлітків;
- залучати їх до організації такої діяльності;
- прикладом, шляхом бесід виховувати у підлітків усвідомлення, прийняття шкільних цінностей та норм.
Рекомендації педагогам щодо спілкування
з дітьми схильними до правопорушень:
1. Проявляйте витримку під час спілкування з проблемними підлітками.
2. Терпляче і наполегливо пояснюйте неправильність їхніх поглядів і поведінки.
3. Намагайтесь переконувати і відкривати “важким” підліткам гідні та цікаві життєві перспективи.
4. Постійним повчанням не закріплюйте у підлітків, схильних до правопорушень, негативну оцінку своїх учинків.
5. Не перешкоджайте їхній участі у звичайних молодіжних об’єднаннях.
6. Уникайте надто наполегливо і безцеремонно втягувати таких підлітків в суспільні справи колективу учнів.
7. Сприяйте організації педагогами та батьками спільних масових заходів, що з’єднують підлітків з різною поведінкою, світосприйняттям, успішністю.
8. Втягуйте “важких” підлітків в суспільно корисні трудові справи, використовуючи притаманну їм завзятість в досягненні поставленої мети, прагнення до першості, частково усвідомлене почуття їхньої соціальної неповноцінності.
9. По можливості, з метою перевиховання підлітків, які вже зробили помилку в житті, змініть обставини та звичні їм форми поведінки, виказуйте їм довіру, схвалюйте їхні досягнення.
10. Виховуйте у таких підлітків вміння не тільки підкорятися, а й командувати, не принижуючи та не уражуючи інтереси однолітків.
Поради щодо встановлення довіри
між проблемним підлітком і класним керівником.
1. Уважно вислухайте учня, прагніть до того, щоб він зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте і показуйте свого страху. Відносьтесь до нього серйозно, з повагою.
2. Запропонуйте свою підтримку і допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблема) тимчасові і швидко пройдуть Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.
3. Зацікавтесь тим, що саме турбує підлітка.
4. Впевнено спілкуйтесь з підлітком. Саме це допоможе йому повірити у власні сили. Головне правило в роботі з дітьми – не нашкодь!
5. Використовуйте слова, речення, які будуть сприяти встановленню контактів: «розумію», «звичайно», «відчуваю», «хочу допомогти».
6. В розмові з учнем дайте зрозуміти йому, що він необхідний і іншим, і унікальний як особистість. Кожна людина незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.
7. Недооцінка гірша ніж переоцінка, надихайте учня на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряйте і викликати довіру в нього.
Коментарi